20 let zkušeností
Více než dvacet let v čele týmu velkoskladu dílů Ford
Vedoucí prodeje náhradních dílů Petr Hamřík oslavil nedávno 20 let svého působení v CARentu. Jednoho z nejzkušenějších členů našeho týmu jsme tedy vyzpovídali a rozebrali s ním systém objednávání nebo kvalitu náhradních dílů u autorizovaného prodejce.
Pane Hamříku, jak jste se dostal k práci v CARentu?
V roce 1996 mě oslovil jeden můj známý, když se chystalo otevření autocentra na Bělohorské. Já do té doby pracoval ve velkoobchodu náhradních dílů. Díky mým dřívějším zkušenostem mi byla nakonec nabídnuta pozice vedoucího a v ní funguji dodnes.
Loni jste tedy oslavil 20 let v CARentu. Kolik podobně zkušených kolegů v týmu máte?
Zkušený je celý tým. Okolo 20 let zde ale působí jen několik z nás. Já jsem zde služebně druhý nejstarší, o nějaké 4 měsíce mě pouze předčil kolega z prodeje. Jak ale plyne čas, postupně slaví jubilejní „dvacítku“ v CARentu další a další kolegové.
Pojďme k náplni vaší práce, kterou jsou náhradní díly….
Objednáváme je z centrálního skladu v Kolíně nad Rýnem, který je co do sortimentu největší v našem regionu. Občas přijedou díly i ze skladů ve Španělsku či Velká Británie, největší část ale tvoří Německo. Objednávky přitom děláme každý den.
Za jak dlouho pak zboží dorazí?
Záleží od typu objednávky. U klasické skladové je to zpravidla do dvou dnů. Existuje ale i tzv. rush objednávka, u které máme zboží na skladě hned druhý den. Musí se však objednat ještě před polednem, do 11 hodin.
Pokud tedy přijde zákazník s požadavkem na náhradní díl, za jak dlouho ho bude mít k dispozici?
V ideální případě ihned, pokud máme daný díl na skladě. To se týká především novějších modelů. Často se stává, že přijdou zákazníci, kteří mají auto spíše starší. V takových případech se pak zboží objednává. Jak jsem ale již řekl, je to poměrně krátký proces.
Často se skloňují rozdíly mezi náhradními díly z autorizovaného autocentra a neautorizovaných prodejen. Můžete je nastínit?
Dá se to dobře osvětlit na dílech, které pro automobilky vyrábějí externí subdodavatelé. V případě Fordu jsou to například brzdy. Když tedy někdo namítne, že si může brzdový díl koupit jinde za nižší cenu než u nás, může se s tím pojit také nižší kvalita výrobku.
Můžete to rozvést?
Automobilka má daleko přísnější kritéria než samotný výrobce. Ford tak mezi své náhradní díly zařadí pouze ty výrobky, které splňují ta nejpřísnější kritéria. Ta bývají vyšší než obecná kritéria A-kvality.
Jak se to projevuje v praxi?
Konkrétně už již zmíněných brzdových kotoučů se vždy setkáváme se vzduchovými bublinami. Nedá se jim zabránit, kotouče jsou totiž odlitky. Zatímco Ford povolí např. maximálně 5 vzduchových bublin na plošnou míru, kritéria A-kvality však umožní přítomnost až 8 bublin. A právě tyto výrobky se pak mohou objevit v samostatné nabídce výrobce za nižší cenu.
Na závěr se nemůžu nezeptat – jaký vůz značky Ford máte nejraději?
Léta používám Ford Focus v jeho všech modelových modifikacích. Samozřejmě čas od času vyzkouším jiný model, ale vždy se vrátím k Focusu. Za ta léta jsem s ním maximálně spokojený.